Brev från Servian

onsdag 4 december 2013

kullarna, kullarna...


Vyerna när man kör mellan byarna här är så underbara. 
Här var jag tvungen att stanna i Puimisson för att se på utsikten bland kullarna. 
Jag blickar mot Puissalicon och tornet som syns är det 
romanska tornet, från 1000-talet!


Här ligger byn Puissalicon på sin kulle. 


Vackert med det böljande landskapet med vinfält och andra odlingar tycker jag!


Och fina kors längs de gamla vägarna, 
ser du gubben här under årtalet?!

Zoomar in lite:


Ha det så gott, här har vi ännu en underbar decemberdag!



4 kommentarer:

  1. Ni som läser, ni får inte att missa att klicka på bilderna!
    Den översta fick mig att tappa andan... *gåshud*
    Jag vet att jag är tjatig, men dina bilder är magiska. Underbara!
    Jag sparar o sparar dina bilder... När längtan blir alltför stor, då kör jag ett Karins bildspel :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Dubbelörn! Det är så roligt att du gillar mina bilder. Jag tänker ibland att när jag får tid ska jag göra en bok. Men så får jag inte den där tiden. men jag är glad att jag har att göra; kanske nån gång i framtiden! :)

      Radera
  2. Kul att du besöker "vår" by, håller med dig utsikten är inte helt fel.
    /CarlOlof o Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej CarlOlof o Marianne!
      Jag kör ofta igenom er by, men det är inte alltid jag har möjlighet att stanna. Härligt att göra det!
      Ha det så gott!

      Radera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!