Brev från Servian

lördag 11 augusti 2012

fredagkväll i Pézenas...


Fredagkväll i Pézenas är lika med folkfest på sommaren, 
det kallas Estivales. 
Längs en hel gata trängs lokala vinodlare och matstånd 
där man kan smaka vin och munsbitar av olika slag. 


Butikerna i de små gränderna har öppet till midnatt, 
och jag fick syn på flera butiker som jag aldrig har sett tidigare.


Här kan man smaka olika olivoljor...


och välja sina favoritoliver...

Och så dofterna...
Härligt för alla sinnen!


Gatumusiker står för underhållningen; 
jazz manouche, klassisk cellomusik eller positiv....


Vi hade en härlig kväll, strosade runt i folkvimlet i den varma kvällen
och hittade sent omsider plats på en restaurang. 
Man ska helst inte ha bråttom...






Katten här i fönstret kunde konsten att ta det lugnt mitt i stöket...




11 kommentarer:

  1. Åh, jag känner dofterna, värmen, sorlet. Luften som sammet mot huden. Och den goda maten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du känner stämningen Mira, precis så ;)

      Radera
  2. Så mysigt!!
    Och kattbilden gillar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne,
      katten var verkligen cool ;)

      Radera
  3. Hoppas kunna komma till dessa trakter i slutet av september. Blir så inspirerad av att läsa din blogg och se bilderna. Härligt!

    SvaraRadera
  4. Pézenas är en jättemysig liten stad och kvällsmarknaderna under sommaren väldigt härliga. Jag önskar att jag kunde ha varit där. Dessutom verkligen älskar jag dina bilder, de är underbara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En annan gång Eva-Lotta/ Peter...
      Roligt att du gillar bilderna, tack!

      Radera
  5. Marie

    Att läsa dina bloggar är så inspirerande och jag vill resa tillbaka snarast till denna vackra region.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att höra Marie,
      välkommen tillbaka!

      Radera
  6. Vilka underbara bilder av kvällsstämningen i vackra Pézenas. Jag sitter här med ett leende när jag går igenom dina inlägg. Längtar, men tyvärr blir det ingen resa för oss i höst. Kära mannens jobb har lagt in en massa dumheter som kickoff o kurser under september ;).

    Nu planerar vi för resa till våren igen o vi leker med tanken att bila ner denna gång.

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!