Brev från Servian

onsdag 27 oktober 2010

en kär gammal 2CV...

Bläddrar igenom lite bilder och hittar den här, en kär gammal Citroën 2 CV (deux chevaux= två hästar...) som vi såg i Marseillan i somras.
Smått otroligt att de rullar fortfarande!

Kom att tänka på när jag bodde i Frankrike förra gången, för en sådär hundra år sen,  och  körde runt  i en gräsgrön 2 CV.

Lite besvärligt var det att svänga vänster i den skarpa uppförsbacken där jag bodde, eftersom vänsterblinkersen inte fungerade.
Som tur var är ju framrutan tvådelad, så det var bara att sträcka ut armen genom fönstret och på så vis meddela att jag tänkte svänga!

Lite bökigt också när hela framhuven blåste upp framför rutan och hindrade sikten...
och när framdörren inte gick att stänga ordentligt utan öppnades i kurvorna...
Och så var det ju den där kvällen när en luffare hade misslyckats med att tjuvkoppla bilen och somnat i framsätet...

Jo, det är lätt att bli lite nostalgisk men jag är ändå rätt så nöjd med att ha en nyare Citroën-variant nuförtiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!