Brev från Servian

söndag 22 september 2024

badrumsrenovering...


Eftersom jag har försummat bloggen 
under tre års renovering av huset, 
får jag återkomma med små glimtar från hur det såg ut 
när vi kom hit...


Badrummet på övervåningen var från början
ett gräsligt kök. 


Taket var sänkt, 
väggarna var inpyrda med år av flott...



Eftersom vi gör allt själva tog det ett bra tag 
att få ordning på det.



Men nya golvet, det hittade vi direkt !
Jag älskar dessa plattor!



Väggkaklet går i olika turkos/ljusblå toner, 
med en levande yta.


Vi hade beställt en helt annan spegel, 
men den gick sönder i frakten och gick inte att få tag på igen. 

Så plötsligt fick jag syn på den här lilla, 
med ränder i rätt nyanser,
 den fick det bli!


Det är bra med balkongen utanför, 
där vi hänger tvätt. 

Och ljuset som flödar in...!


Nu är det så skönt att ha ett riktigt badrum,
det var värt besväret! 


 

10 kommentarer:

  1. Har följt din blogg länge och är glad över att den är återupptagen👍 Ett sån’t otroligt vackert badrum ni skapat. Och vilket jobb!!! Hatten av!

    SvaraRadera
  2. Helt makalöst fint! 😍
    Sådant badrum vill jag ju också ha…!!

    SvaraRadera
  3. Jättefint badrum. Spegeln likaså 😀

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt vackert badrum. Vilket jobb. Att välja blå är ytterligare en svårighetsgrad upp tycker jag. Så lätt att det blåa nyanser skär sig. Det här badrummet är i full harmoni. Så vackert. Tack för att du delade med dig

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!