Brev från Servian

tisdag 10 september 2024

Ett år med Lilou!


Nu är det nära ett år sedan vi fick hämta vår kära Lilou!


Vi hade två dansk-svenska gårdshundar tidigare, Vixi och Tyra.
Det blev så tomt när de hade lämnat oss,
så jag började leta efter en liknande ras här i Frankrike.


I Sverige är dansk-svenskar en gammal lantras, 
och mycket riktigt, 
hittade jag en bonde uppåt Albi som födde upp "råtte-hundar" 
som de också kallas i södra Sverige; 
ratier på franska.


Vi stod i kö och när kullen var född berättade han att Lilou var "adorable"
Ja ni ser ju själva 💓


När hon var åtta veckor fick vi hämta henne, 
och sen dess har hon förgyllt vårt liv!

   
Här följer en liten bildkavalkad...


Den där valp-magen...


                                                                         
Det var lite jobbigt i början när jag skulle åka och jobba...


Hon älskar sol och värme...


och att vara nära...



och att busa förstås!


 
Hon tycker det är långtråkigt att gå på café, 
men vi jobbar på det...



Världens gulligaste Lilou!





 











 

2 kommentarer:

  1. Så roligt att du är tillbaka på bloggen! Jag har verkligen saknat dina inlägg och inte minst dina fina bilder!

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!