Brev från Servian

lördag 23 juni 2012

välkommen till syltfabriken...


Så var det då dags att ta itu med aprikosskörden. 
Vi fick med oss en liten del hem från grannarna, 
bara sisådär 20 kilo...


Aprikosmarmelad kan vara lite menlös tycker jag, men också väldigt, väldigt god.
Dagens kok fick smak av valnötter, kardemumma och cognac, och det verkar bli ett lovande tillbehör till ostbrickan!

Det gäller att ligga i nu.
Vår granne madame B sa när vi skildes åt;
"nu är det snart dags för fikonen"
så det är väl bara att ladda för ytterligare några pass i syltfabriken...

Det är förstås en väldig lyx för oss att få ta del av deras skörd, helt underbart!

2 kommentarer:

  1. Härligt härligt!! Här regnar och regnar det och jackan fick åka på på hundpromenaden. Så trist, andra veckan av semestern regnar bort även den. Usch...
    Skönt att ni har lite bättre väder! Det är helt ok att skicka hit lite. /ninni

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ninni,
      jag önskar verkligen att jag kunde dela med mig av vår härliga sol!
      Kram Karin

      Radera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!