Brev från Servian

tisdag 1 oktober 2013

en enkelbiljett till Béziers...


Förra gången jag bodde på hotellet vid Skavsta flygplats (praktiskt om man inte vill ta flygbussen 3:30 eller så från Stockholm för att hinna med Béziersflyget) så beklagade jag mig lite över att de inte hade ett enda franskt vin i restaurangen. 
(Ja ni ser, jag är lite tjatig...)


Desto roligare nu, att till en suveränt god pasta kunna beställa ett glas vin inte bara från Frankrike 
utan till och med från Languedoc; le Capitaine

Vi har tydligen fått en ny svensk vinbonde i trakterna av Carcassonne; 
Bruno Ohlzon med Domaine Escapat
som lyckats sälja in sitt vin till hotellkedjan. 
Det är bara att önska fortsatt lycka till!


Sen kändes det fint att kliva på planet i morse
med en enkelbiljett till Béziers i fickan;
borta bra men hemma bäst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!